Bu yazımda sizlere animasyon hazırlamak isteyenler için temel mantığından ve prensiplerinden bahsetmek istedim.
Animasyonun 12 Prensibi
- Squash (Sıkıştırmak) & Stretch (ve esnetmek iyidir)
- Anticipation (Beklenti, önceki hareketler sonraki hareketlerin habercisidir)
- Staging (Sahneleme önemlidir, sahneyi aynı bir kameraman gibi düşünmelisiniz.)
- Straight Ahead Action (Düz) & Pose to Pose (Pozdan poza, ara sahnelerin de canlandırılmış olması iyidir)
- Follow Through (Peşi sıra takip) Overlapping Action (Üst üste binen hareket, hareket eden nesnenin esnekliği hoşluk katar.)
- Slow in (İvmelenme ve) & Slow out (yavaşlama harekete tat katar, bunu frame sayısı ile ayarlarsın.)
- Arcs (Doğrusal hareketler yerine, dairesel hareketler daha doğal görünür.)
- Secondary Action (İkincil hareket, sahnedeki diğer hareketler ana objeyi daha canlı gösterir.)
- Timing (Zamanlama, aslında bu 1., 4. ve 6. maddelerin başka bir şekilde ifade edilmesi.)
- Exaggeration (Abartı iyidir. Aşağıdaki videoda Richardgil, bol bol kullanmış; ama ben sevmiyorum o kadar.)
- Solid Drawing (İki boyutlu değil de hacimli -perspektifli- çizimler iyidir.)
- Appeal (Çekicilik, karizma, bu da animatörün ve çizerin marifetine bağlı.)
Animasyonun 3 Temel İlkesi
1. Beklenti (Anticipation): Bir okçunun yayını germesi.
2. Eylem (Action) : Oku bırakması.
3. Sonuç (Reaction) : Yayın atış sonrası titreşimi.
Bu kadar basit. (ya da basit görünüyor.)